Az első körökben még vezetett is Lando Norris, de végül a Red Bull világbajnoka húzta be idei nyolcadik sikerét. Hamilton a jókor érkező biztonsági autó révén dobogós.
Felhős időben, de száraz pályán startolt el az idei Formula-1-es szezon tizedik futama, a Brit Nagydíj Silverstone-ban. A pole-pozícióból ismét Max Verstappen vághatott neki az 52 körös távnak, a rajtot azonban jobban kapta el Lando Norris, aki így megelőzte a hollandot és az élre állt – sőt, Verstappennek még a másik McLaren-pilóta, Oscar Piastri ellen is védekeznie kellett. Mögöttük Charles Leclerc maradt negyedik, Carlos Sainzt viszont átlépte a lágy gumikon induló George Russell, míg mögöttük Fernando Alonso és Lewis Hamilton párosa következett – olvasható a Formula.hu beszámolójában.
Csupán az ötödik körig tartott Norris és a McLaren vezetése: Verstappen a DRS-nek is köszönhetően könnyedén elment a brit mellett és visszavette tőle a vezetést – igaz, leszakítani viszont nemigen tudta magáról Norrist és Piastrit sem, sokáig DRS-távolságon belül maradtak a világbajnokhoz képest. Leclerc és Russell között is csata alakult ki, a mercedeses panaszkodott is a monacói védekezésére, míg Hamilton megelőzte Alonsót. Hátrébb pedig az első kiesést is elkönyvelhettük: Esteban Ocont hívta ki műszaki hiba miatt a bokszba az Alpine.
A 10. kör után Verstappen apránként elkezdte lerázni Norrisékat, három-négy másodperc körülire növelve a különbséget. Mögöttük Russell nem bírt Leclerc-rel, aztán viszont némileg váratlanul a 19. körben a ferraris nyitotta meg a bokszkiállások sorát. Ezzel a csapattárs Sainzt leszámítva mindenkit nagyjából tíz körrel előztek meg a kerékcserékkel, Russell pedig így a sokkal frissebb gumikon a maga lassabban sikerült szervizelése után elkapta Leclerc-t.
A 33. körben jött aztán a fordulat, Kevin Magnussen alatt füstölt el a Haas – amelyből aztán lángok is felcsaptak –, emiatt pedig előbb virtuális, majd igazi biztonsági autós fázis lépett életbe.
Ez pedig lehetőséget adott azoknak, akik még nem voltak kerékcserén, hogy kevesebb időveszteséggel teljesítsék a bokszkiállásukat: így tett többek között Norris, Hamilton és Alonso is. Ezzel a sorrend úgy alakult át, hogy Verstappen maradt az első, Norris a második, Hamilton viszont feljött harmadiknak, átugorva Piastrit, majd jött Russell, Alonso, Sainz, a 15. starthelyről apránként felzárkózó Sergio Perez, valamint Alexander Albon és a másodszor is kereket cserélő Leclerc – viszont többen (Verstappen, Hamilton, Alonso, Perez, Albon) már a lágy keverékű gumit rakták fel, miközben a McLarenek keményen voltak.
A 39. körben jött az újraindítás: Verstappen remekül rugaszkodott el, pillanatok alatt ellépett, Norrisnak viszont keményen kellett védekeznie Hamilton ellen két körön keresztül is, de a mclarenes őrizte a pozíciót a honfitárssal szemben – aztán pedig ki is tudott kerülni a DRS-távolságon kívülre. Hátrébb viszont láthattunk akciót: Perez támadta Sainzt a hetedik helyért és meg is előzte őt, amivel annyira kibillentette a spanyolt, hogy pár kanyaron belül Albon és Leclerc is elment mellette. Sainz mögött pedig Pierre Gasly és Lance Stroll akciózott: a kanadai pályán kívülről jött vissza védekezés közben és telibe találta a francia Alpine-ját, amely így megsérült a koccanásban, ezért kiállni kényszerült – Stroll kapott is ezért egy öt másodperces büntetést.
Az élen már nem történt változás: Verstappen sorozatban hatodik, összességében idén már nyolcadik győzelmét aratta – a Red Bull pedig zsinórban a 11.-et, amellyel beállították a McLaren 1988-as csúcsát. Norris második lett, a McLaren toronymagasan legjobb 2023-as eredményét szerezve, Hamilton pedig a neki jókor jött SC-fázis révén dobogón zárt. Piastri negyedik helyezése is a legjobbja az F1-ben, majd jött Russell, Perez és Alonso, a pontszerzők sorát pedig a Williamsnek újabb erős eredményt szállító Albon, valamint a gyengébb versenytempót és borzalmas taktikát produkáló Leclerc, Sainz ferraris duó tette teljessé.
Folytatás két hét múlva a Magyar Nagydíjjal a Hungaroringen.
Forrás: Formula.hu; Fotó: Red Bull